✅ چگونه ذهن خود را چگونه آرام کنیم؟

با دوستانتون به اشتراک بگذارید

✅ چگونه ذهن خود را چگونه آرام کنیم؟

🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
😎👈 برای آرام کردن ذهن از روشهای زیر استفاده کنید.

1️⃣ کشیدن نفس عمیق

💨 شاید ساده بنظر برسد اما نفس عمیق تاثیری شگفت انگیز در آرام کردن ذهن دارد و در مواقع استرس میتونه کمک کنه

2️⃣ آرام سازی عضلانی را انجام دهید

🧘 تمامی عضلات بدنتان را منقبض کرده و بعد شل کنید. این تمرین وضعیت روحی و روانی را تغییر میدهد و کمک می کند به ذهن تا مانند بدن به آرامش برسد.

3️⃣ به بنوشید آب اهمیت دهید

🫗 برای داشتن ذهنی آرام و بدنی سالم نوشیدن آب بسیار با اهمیت بوده و به آرامش ذهن کمک می کند به تا بهتر تمرکز کنید برای انجام دادن بهتر فعالیتهای آرامش بخش، آب زیاد بنوشید.

4️⃣ مایعات گرم بنوشید

☕️ نوشیدنی های گرم باعث کاهش اضطراب میشود. دقت کنید نوشیدنی های گرمی مانند چای سبز بنوشید که فاقد الکل و کافئین باشند؛ زیرا این مواد باعث اضطراب و افسردگی را در فرد تحریک کند. شیر گرم به همراه عسل برای آرام کردن ذهن بسیار مفید و موثر است.

5️⃣ موسیقی های آرام بخش گوش کنید

🎼 ممکن است به موسقی هایی مثل رپ یا راک علاقه دارید، اما عادت کنید به آهنگ هایی آرام بخش گوش دهید تا ذهنتان نیز آرام شود.

6️⃣  با حیوانات هم وقت بگذرانید

🦮 تاثیر حیوانات در روان درمانی یک نوع درمان بوده که با استفاده از حیوانات به کاهش اضطراب کمک می کنند. اغلب در این روش از اسب ها استفاده می شود، ولی سگ و گربه نیز انتخاب هایی مناسبی هستند.
تحقیقات نشان میدهد افرادی که وقت خود را با حیوانات میگذارند، فشار خونشان پایین تر بوده و مهم تر از همه، اضطراب کمتری نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند دارند. ارتباط روزانه با حیوانات، هر چند کوتاه، در بلند مدت  تاثیری شگفت آوری دارد.

7️⃣ از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

📱 شبکه های اجتماعی یکی  از بزرگترین محرک های اضطراب هستن؛ خواه گوشی همراهتان باشد یا حساب کاربری اینستاگرام. برای کاهش اضطراب، مدتی از انها فاصله بگیرید.

8️⃣ زمانی را در تنهایی بگذرانید

🚶‍♂️معمولا اطرافمان کسانی هستن که بیشترین میزان اضطراب را در ما ایجاد میکنند؛ که بهترین راه این است زمانی هایی را برای تنهایی در نظر بگیرید.
🌷🌸🌹💐🌺🌾🪷🌼🌷🌸🌹💐🌺🌾

با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *